BIDANG MEMBUAT CORAK DAN
REKAAN : HIASAN DINDING
PERKEMBANGAN PEMBELAJARAN
MURID
STANDARD PRESTASI DUNIA SENI
VISUAL
TAHUN 3
2015
| 
KOD PUSAT | 
KOD SEKOLAH | 
KOD MATAPELAJARAN | 
| 
Zon
  Pudu | 
WBA0069 | 
DSV | 
| 
KETUA PENTAKSIR: | 
NOOR
  AFIFAH BINTI AZIZAN | |
| 
KOD GURU: |  | |
| 
NAMA CALON : | 
NUR
  SYAMIMI | |
| 
ANGKA GILIRAN: | 
WBA0069AA101 | |
| 
NO SIJIL KELAHIRAN | 
J12345 | |
| 
KOD PUSAT | 
KOD SEKOLAH | 
KOD MATAPELAJARAN | 
| 
Zon
  Pudu | 
WBA0069 | 
DSV | 
| 
KETUA PENTAKSIR: | 
NOOR
  AFIFAH BINTI AZIZAN | |
| 
KOD GURU: |  | |
| 
NAMA CALON : | 
MUHD
  NAJMI | |
| 
ANGKA GILIRAN: | 
WBA0069AA102 | |
| 
NO SIJIL KELAHIRAN | 
J12346 | |
| 
KOD PUSAT | 
KOD SEKOLAH | 
KOD MATAPELAJARAN | 
| 
Zon
  Pudu | 
WBA0069 | 
DSV | 
| 
KETUA PENTAKSIR: |  | |
| 
KOD GURU: | 
930629086405 | |
| 
NAMA CALON : | 
FARISH
  HAIKAL | |
| 
ANGKA GILIRAN: | 
WBA0069AA103 | |
| 
NO SIJIL KELAHIRAN | 
J12347 | |
BIDANG MENGGAMBAR : KOLAJ
JALUR GEMILANG
PERKEMBANGAN PEMBELAJARAN
MURID
STANDARD PRESTASI DUNIA SENI
VISUAL
TAHUN 2
2015
| 
KOD PUSAT | 
KOD SEKOLAH | 
KOD MATAPELAJARAN | 
| 
Zon
  Pudu | 
WBA0069 | 
DSV | 
| 
KETUA PENTAKSIR: | 
NOOR
  AFIFAH BINTI AZIZAN | |
| 
KOD GURU: | 
930629086405 | |
| 
NAMA CALON : | 
NURIN
  QISTINA | |
| 
ANGKA GILIRAN: | 
WBA0069AA105 | |
| 
NO SIJIL KELAHIRAN | 
J11345 | |
| 
KOD PUSAT | 
KOD SEKOLAH | 
KOD MATAPELAJARAN | 
| 
Zon
  Pudu | 
WBA0069 | 
DSV | 
| 
KETUA PENTAKSIR: | 
NOOR
  AFIFAH BINTI AZIZAN | |
| 
KOD GURU: | 
930629086405 | |
| 
NAMA CALON : | 
KAISAH
  SYAHMI | |
| 
ANGKA GILIRAN: | 
WBA0069AA106 | |
| 
NO SIJIL KELAHIRAN | 
J13346 | |
| 
KOD PUSAT | 
KOD SEKOLAH | 
KOD MATAPELAJARAN | 
| 
Zon
  Pudu | 
WBA0069 | 
DSV | 
| 
KETUA PENTAKSIR: | 
NOOR
  AFIFAH BINTI AZIZAN | |
| 
KOD GURU: | 
930629086405 | |
| 
NAMA CALON : | 
NUR
  AIN NATASYA | |
| 
ANGKA GILIRAN: | 
WBA0069AA107 | |
| 
NO SIJIL KELAHIRAN | 
J12547 | |
NAMA             :           NURIN QISTINA
KELAS                        :           2 IBNU KHALDUN
TARIKH          :           27
OGOS 2015
BIDANG          :           MENGGAMBAR
TEMA              :           OBJEK BUATAN MANUSIA             
AKTIVITI         :           KOLAJ
JALUR GEMILANG
| 
KETERANGAN | 
TANDA / JIKA BERJAYA | 
| 
BAND 1 | |
| 
Menamakan
  unsur seni dan prinsip rekaan berdasarkan bidang  menggambar 
  : 
·        
  Kolaj
   |  | 
| 
Menyebut
  contoh-contoh bahasa seni visual dari persekitaran |  | 
| 
Menamakan alat
  dan bahan dalam bidang menggambar bagi menghasilkan kolaj. |  | 
| 
Mendengar dan
  menerima arahan dari guru. |  | 
| 
BAND 2 | |
| 
Membezakan
  unsur seni untuk dalam bidang menggambar. 
 |  | 
| 
Membezakan
  prinsip rekaan untuk bidang menggambar 
·        
  Geometri |  | 
| 
Menamakan
  media yang sesuai untuk melakukan  dan
  menggambar  |  | 
| 
Menyatakan
  fungsi asas media |  | 
| 
Membuat
  padanan gambar antara media dan fungsinya |  | 
| 
Mempamerkan
  disiplin kendiri |  | 
| 
BAND 3 | |
| 
Menggunakan
  unsur seni dalam penghasilan karya berdasarkan menggambar  melalui aktiviti kolaj. |  | 
| 
Menggunakan
  prinsip rekaan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar. 
·        
  Geometri | 
-         
    | 
| 
Meneroka
  penggunaan bahan dan menggunakan alat  
·        
  Kertas
  warna, gam, kertas lukisan, gunting | 
-         
    | 
| 
Mengetahui
  cara menggunakan alat dengan betul. |  | 
| 
Meneroka
  penggunaan teknik dan proses dalam bidang menggambar |  | 
| 
Menunjukkan
  nilai baik seperti disiplin kendiri dan bekerjasama |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang menggunakan bahan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar |  | 
| 
BAND 4 | |
| 
Menghasilkan
  karya dalam bidang menggambar dengan teknik kolaj. |  | 
| 
Menggunakan
  media yang betul kertas warna, gam, kertas lukisan, gunting dalam aktiviti
  menggambar penghasilan kolaj. |  | 
| 
Menggunakan
  proses dan teknik yang betul dalam berkarya  
(kolaj) |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang menarik dan menepati tajuk aktiviti menggambar kolaj. |  | 
| 
Mengamalkan
  nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin
  dan yakin diri. (Pemerhatian guru) |  | 
| 
Mempamerkan
  karya kolaj yang dihasilkan |  | 
| 
BAND 5 | |
| 
Menghasilkan
  karya dalam bidang menggambar yang mempamerkan unsur seni dan prinsip rekaan
  dengan betul dan kreatif dalam penghasilan kolaj. |  | 
| 
Menggunakan
  media dan alat yang betul dan mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif
  dalam bidang menggambar. |  | 
| 
Menggunakan
  proses dan teknik yang betul dan tepat dalam menghasilkan karya kolaj dalam
  bidang menggambar. |  | 
| 
Menghasilkan
  karya seni secara menarik dan kreatif. |  | 
| 
Menghasilkan
  olahan dengan menarik berdasarkan alam ciptaan tuhan. |  | 
| 
Mengamalkan
  nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin,
  dan yakin diri. |  | 
| 
Mempamerkan
  karya yang dihasilkan |  | 
| 
Menceritakan
  karya sendiri secara lisan. |  | 
| 
BAND 6 | |
| 
Menghasilkan
  karya secara kreatif dan unik dalam bidang menggambar dalam penghasilan kolaj |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain. ( Bentuk-
  bentuk geometri/abstrak ) |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain |  | 
| 
Menggunakan
  media alat yang betul, tepat serta mempelbagaikan penggunaan bahan secara
  kreatif dalam bidang menggambar |  | 
| 
Menggunakan
  proses dan teknik yang betul dan tepat dalam penghasilan karya bidang
  menggambar |  | 
| 
Menjadi
  pembimbing kepada rakan sebaya sewaktu menjalankan aktiviti. |  | 
| 
Menghasilkan
  karya dengan menggunakan pelbagai jenis sumber |  | 
| 
Menghasilkan
  karya menggunakan Elemen Merentas Kurikulum (EMK). Elemen keusahawanan
  contohnya seperti unsur perniagaan yang melibatkan sektor ekonomi. |  | 
| 
Mempamerkan
  karya yang dihasilkan |  | 
| 
Menceritakan
  karya sendiri secara lisan |  | 
| 
Menceritakan
  karya hasil rakan secara lisan |  | 
| 
Menunjukkan
  rasa kesyukuran terhadap tuhan. Penggunaan sumber alam boleh dijadikan bahan
  karya |  | 
NAMA             :           NUR AIN NATASYA
KELAS                        :           2 IBNU KHALDUN
TARIKH          :           27
OGOS 2015
BIDANG          :           MENGGAMBAR
TEMA              :           OBJEK
BUATAN MANUSIA             
AKTIVITI         :           KOLAJ
JALUR GEMILANG
| 
KETERANGAN | 
TANDA / JIKA BERJAYA | 
| 
BAND 1 | |
| 
Menamakan
  unsur seni dan prinsip rekaan berdasarkan bidang  menggambar 
  : 
·        
  Kolaj
   |  | 
| 
Menyebut
  contoh-contoh bahasa seni visual dari persekitaran |  | 
| 
Menamakan alat
  dan bahan dalam bidang menggambar bagi menghasilkan kolaj. |  | 
| 
Mendengar dan
  menerima arahan dari guru. |  | 
| 
BAND 2 | |
| 
Membezakan
  unsur seni untuk dalam bidang menggambar. 
 |  | 
| 
Membezakan
  prinsip rekaan untuk bidang menggambar 
·        
  Geometri |  | 
| 
Menamakan
  media yang sesuai untuk melakukan  dan
  menggambar  |  | 
| 
Menyatakan
  fungsi asas media |  | 
| 
Membuat
  padanan gambar antara media dan fungsinya |  | 
| 
Mempamerkan
  disiplin kendiri |  | 
| 
BAND 3 | |
| 
Menggunakan
  unsur seni dalam penghasilan karya berdasarkan menggambar  melalui aktiviti kolaj. |  | 
| 
Menggunakan
  prinsip rekaan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar. 
·        
  Geometri | 
-         
    | 
| 
Meneroka
  penggunaan bahan dan menggunakan alat  
·        
  Kertas
  warna, gam, kertas lukisan, gunting | 
-         
    | 
| 
Mengetahui
  cara menggunakan alat dengan betul. |  | 
| 
Meneroka
  penggunaan teknik dan proses dalam bidang menggambar |  | 
| 
Menunjukkan
  nilai baik seperti disiplin kendiri dan bekerjasama |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang menggunakan bahan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar |  | 
| 
BAND 4 | |
| 
Menghasilkan
  karya dalam bidang menggambar dengan teknik kolaj. |  | 
| 
Menggunakan
  media yang betul kertas warna, gam, kertas lukisan, gunting dalam aktiviti
  menggambar penghasilan kolaj. |  | 
| 
Menggunakan
  proses dan teknik yang betul dalam berkarya  
(kolaj) |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang menarik dan menepati tajuk aktiviti menggambar kolaj. |  | 
| 
Mengamalkan
  nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin
  dan yakin diri. (Pemerhatian guru) |  | 
| 
Mempamerkan
  karya kolaj yang dihasilkan |  | 
| 
BAND 5 | |
| 
Menghasilkan
  karya dalam bidang menggambar yang mempamerkan unsur seni dan prinsip rekaan
  dengan betul dan kreatif dalam penghasilan kolaj. |  | 
| 
Menggunakan
  media dan alat yang betul dan mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif
  dalam bidang menggambar. |  | 
| 
Menggunakan
  proses dan teknik yang betul dan tepat dalam menghasilkan karya kolaj dalam
  bidang menggambar. |  | 
| 
Menghasilkan
  karya seni secara menarik dan kreatif. |  | 
| 
Menghasilkan
  olahan dengan menarik berdasarkan alam ciptaan tuhan. |  | 
| 
Mengamalkan
  nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin,
  dan yakin diri. |  | 
| 
Mempamerkan
  karya yang dihasilkan |  | 
| 
Menceritakan
  karya sendiri secara lisan. |  | 
| 
BAND 6 | |
| 
Menghasilkan
  karya secara kreatif dan unik dalam bidang menggambar dalam penghasilan kolaj |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain. ( Bentuk-
  bentuk geometri/abstrak ) |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain |  | 
| 
Menggunakan
  media alat yang betul, tepat serta mempelbagaikan penggunaan bahan secara
  kreatif dalam bidang menggambar |  | 
| 
Menggunakan
  proses dan teknik yang betul dan tepat dalam penghasilan karya bidang
  menggambar |  | 
| 
Menjadi
  pembimbing kepada rakan sebaya sewaktu menjalankan aktiviti. |  | 
| 
Menghasilkan
  karya dengan menggunakan pelbagai jenis sumber |  | 
| 
Menghasilkan
  karya menggunakan Elemen Merentas Kurikulum (EMK). Elemen keusahawanan
  contohnya seperti unsur perniagaan yang melibatkan sektor ekonomi. |  | 
| 
Mempamerkan
  karya yang dihasilkan |  | 
| 
Menceritakan
  karya sendiri secara lisan |  | 
| 
Menceritakan
  karya hasil rakan secara lisan |  | 
| 
Menunjukkan
  rasa kesyukuran terhadap tuhan. Penggunaan sumber alam boleh dijadikan bahan
  karya |  | 
NAMA             :           KAISAH SYAHMI
KELAS                        :           2 IBNU KHALDUN
TARIKH          :           27
OGOS 2015
BIDANG          :           MENGGAMBAR
TEMA              :           OBJEK
BUATAN MANUSIA             
AKTIVITI         :           KOLAJ
JALUR GEMILANG
| 
KETERANGAN | 
TANDA / JIKA BERJAYA | 
| 
BAND 1 | |
| 
Menamakan
  unsur seni dan prinsip rekaan berdasarkan bidang  menggambar 
  : 
·        
  Kolaj
   |  | 
| 
Menyebut
  contoh-contoh bahasa seni visual dari persekitaran |  | 
| 
Menamakan alat
  dan bahan dalam bidang menggambar bagi menghasilkan kolaj. |  | 
| 
Mendengar dan
  menerima arahan dari guru. |  | 
| 
BAND 2 | |
| 
Membezakan
  unsur seni untuk dalam bidang menggambar. 
 |  | 
| 
Membezakan
  prinsip rekaan untuk bidang menggambar 
·        
  Geometri |  | 
| 
Menamakan
  media yang sesuai untuk melakukan  dan
  menggambar  |  | 
| 
Menyatakan
  fungsi asas media |  | 
| 
Membuat
  padanan gambar antara media dan fungsinya |  | 
| 
Mempamerkan
  disiplin kendiri |  | 
| 
BAND 3 | |
| 
Menggunakan
  unsur seni dalam penghasilan karya berdasarkan menggambar  melalui aktiviti kolaj. |  | 
| 
Menggunakan
  prinsip rekaan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar. 
·        
  Geometri | 
-         
    | 
| 
Meneroka
  penggunaan bahan dan menggunakan alat  
·        
  Kertas
  warna, gam, kertas lukisan, gunting | 
-         
    | 
| 
Mengetahui
  cara menggunakan alat dengan betul. |  | 
| 
Meneroka
  penggunaan teknik dan proses dalam bidang menggambar |  | 
| 
Menunjukkan
  nilai baik seperti disiplin kendiri dan bekerjasama |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang menggunakan bahan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar |  | 
| 
BAND 4 | |
| 
Menghasilkan
  karya dalam bidang menggambar dengan teknik kolaj. |  | 
| 
Menggunakan
  media yang betul kertas warna, gam, kertas lukisan, gunting dalam aktiviti
  menggambar penghasilan kolaj. |  | 
| 
Menggunakan
  proses dan teknik yang betul dalam berkarya  
(kolaj) |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang menarik dan menepati tajuk aktiviti menggambar kolaj. |  | 
| 
Mengamalkan
  nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin
  dan yakin diri. (Pemerhatian guru) |  | 
| 
Mempamerkan
  karya kolaj yang dihasilkan |  | 
| 
BAND 5 | |
| 
Menghasilkan
  karya dalam bidang menggambar yang mempamerkan unsur seni dan prinsip rekaan
  dengan betul dan kreatif dalam penghasilan kolaj. |  | 
| 
Menggunakan
  media dan alat yang betul dan mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif
  dalam bidang menggambar. |  | 
| 
Menggunakan
  proses dan teknik yang betul dan tepat dalam menghasilkan karya kolaj dalam
  bidang menggambar. |  | 
| 
Menghasilkan
  karya seni secara menarik dan kreatif. |  | 
| 
Menghasilkan
  olahan dengan menarik berdasarkan alam ciptaan tuhan. |  | 
| 
Mengamalkan
  nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin,
  dan yakin diri. |  | 
| 
Mempamerkan
  karya yang dihasilkan |  | 
| 
Menceritakan
  karya sendiri secara lisan. |  | 
| 
BAND 6 | |
| 
Menghasilkan
  karya secara kreatif dan unik dalam bidang menggambar dalam penghasilan kolaj |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain. ( Bentuk-
  bentuk geometri/abstrak ) |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain |  | 
| 
Menggunakan
  media alat yang betul, tepat serta mempelbagaikan penggunaan bahan secara
  kreatif dalam bidang menggambar |  | 
| 
Menggunakan
  proses dan teknik yang betul dan tepat dalam penghasilan karya bidang
  menggambar |  | 
| 
Menjadi
  pembimbing kepada rakan sebaya sewaktu menjalankan aktiviti. |  | 
| 
Menghasilkan
  karya dengan menggunakan pelbagai jenis sumber |  | 
| 
Menghasilkan
  karya menggunakan Elemen Merentas Kurikulum (EMK). Elemen keusahawanan
  contohnya seperti unsur perniagaan yang melibatkan sektor ekonomi. |  | 
| 
Mempamerkan
  karya yang dihasilkan |  | 
| 
Menceritakan
  karya sendiri secara lisan |  | 
| 
Menceritakan
  karya hasil rakan secara lisan |  | 
| 
Menunjukkan
  rasa kesyukuran terhadap tuhan. Penggunaan sumber alam boleh dijadikan bahan
  karya |  | 
NAMA             :           MUHD NAJMI
KELAS                        :           3 IBNU KHALDUN
TARIKH          :           4
OGOS 2015
BIDANG          :           MEMBUAT
CORAK DAN REKAAN 
TEMA              :           OBJEK
BUATAN MANUSIA             
AKTIVITI         :           HIASAN
DINDING
| 
KETERANGAN | 
TANDA / JIKA BERJAYA | 
| 
BAND 1 | |
| 
Menamakan
  unsur seni dan prinsip rekaan berdasarkan bidang  membuat corak dan rekaan terancang  : 
§  Lipatan dan guntingan |  | 
| 
Menyebut
  contoh-contoh bahasa seni visual dari persekitaran |  | 
| 
Menamakan alat
  dan bahan dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang lipatan dan
  guntingan. |  | 
| 
Mendengar dan
  menerima arahan dari guru |  | 
| 
BAND 2 | |
| 
Membezakan
  unsur seni untuk dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang. . 
.  lipatan dan guntingan |  | 
| 
Membezakan
  prinsip rekaan untuk membuat corak dan rekaan. 
-         
  geometri |  | 
| 
Menamakan
  media yang sesuai untuk melakukan  dan
  membuat corak dan rekaan  |  | 
| 
Menyatakan
  fungsi asas media |  | 
| 
Membuat
  padanan gambar antara media dan fungsinya |  | 
| 
Mempamerkan
  disiplin kendiri |  | 
| 
BAND 3 | |
| 
Menggunakan
  unsur seni dalam penghasilan karya berdasarkan membuat corak dan rekaan
  terancang  melalui aktiviti lipatan dan
  guntingan  |  | 
| 
Menggunakan
  prinsip rekaan dalam penghasilan karya aktiviti membuat corak dan rekaan
  terancang. 
-         
  geometri |  | 
| 
Meneroka
  penggunaan bahan dan menggunakan alat  
-         
  Kertas
  warna, gam, stensil, kertas lukisan, manila kad / kertas mounting board
  pensel. |  | 
| 
Mengetahui
  cara menggunakan alat dengan betul. |  | 
| 
Meneroka
  penggunaan teknik dan proses dalam bidang membuat corak dan rekaan |  | 
| 
Menunjukkan
  nilai baik seperti disiplin kendiri dan bekerjasama |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang menggunakan bahan dalam penghasilan karya aktiviti membuat corak
  dan rekaan terancang. 
geometri. |  | 
| 
BAND 4 | |
| 
Menghasilkan
  karya dalam bidang membentuk dan membuat rekaan corak tidak terancang dengan
  teknik lipatan dan guntingan |  | 
| 
Menggunakan
  media yang betul Kertas warna, gam, stensil, kertas lukisan, manila kad /
  kertas mounting board pensel dalam aktiviti membuat corak dan rekaan terancang. 
geometri. |  | 
| 
Menggunakan
  proses dan teknik yang betul dalam berkarya( lipatan dan guntingan). |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang menarik dan menepati tajuk aktiviti membentuk membuat corak dan
  rekaan terancang. 
geometri. |  | 
| 
Mengamalkan
  nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin
  dan yakin diri. (Pemerhatian guru) |  | 
| 
Mempamerkan
  karya lipatan dan guntingan yang dihasilkan |  | 
| 
BAND 5 | |
| 
.Menghasilkan
  karya dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang yang mempamerkan unsur
  seni dan prinsip rekaan dengan betul dan kreatif. |  | 
| 
Menggunakan
  media dan alat yang betul dan mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif
  dalam bidang mencorak. |  | 
| 
Menggunakan
  proses dan teknik yang betul dan tepat dalam menghasilkan karya hiasan
  dinding membuat corak rekaan teknik lipatan dan guntingan. |  | 
| 
Menghasilkan
  karya seni secara menarik dan kreatif. |  | 
| 
Menghasilkan
  olahan dengan menarik berdasarkan alam ciptaan tuhan. |  | 
| 
Mengamalkan
  nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin,
  dan yakin diri. |  | 
| 
Mempamerkan
  karya yang dihasilkan |  | 
| 
Menceritakan
  karya sendiri secara lisan. |  | 
| 
BAND 6 | |
| 
Menghasilkan
  karya secara kreatif dan unik dalam bidang membuat corak  dan rekaan geometri |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain. ( Bentuk-
  bentuk geometri ) |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain |  | 
| 
Menggunakan
  media alat yang betul, tepat serta mempelbagaikan penggunaan bahan secara
  kreatif dalam bidang membuat corak dan rekaan. |  | 
| 
Menggunakan
  proses dan teknik yang betul dan tepat dalam penghasilan karya bidang membuat
  corak dan rekaan |  | 
| 
Menjadi
  pembimbing kepada rakan sebaya sewaktu menjalankan aktiviti. |  | 
| 
Menghasilkan
  karya dengan menggunakan pelbagai jenis sumber |  | 
| 
Menghasilkan
  karya menggunakan Elemen Merentas Kurikulum (EMK ). Elemen keusahawanan
  contohnya seperti berdisiplin berhemah patuh karya penanda buku @ alas gelas |  | 
| 
Mempamerkan
  karya yang dihasilkan |  | 
| 
Menceritakan
  karya sendiri secara lisan |  | 
| 
Menceritakan
  karya hasil rakan secara lisan |  | 
| 
Menunjukkan
  rasa kesyukuran terhadap tuhan. Sumber alam boleh dijadikan bahan karya |  | 
NAMA             :           FARISH HAIKAL
KELAS                        :           3 IBNU KHALDUN
TARIKH          :           4
OGOS 2015
BIDANG          :           MEMBUAT
CORAK DAN REKAAN 
TEMA              :           OBJEK
BUATAN MANUSIA             
AKTIVITI         :           HIASAN
DINDING
| 
KETERANGAN | 
TANDA / JIKA BERJAYA | 
| 
BAND 1 | |
| 
Menamakan
  unsur seni dan prinsip rekaan berdasarkan bidang  membuat corak dan rekaan terancang  : 
§  Lipatan dan guntingan |  | 
| 
Menyebut
  contoh-contoh bahasa seni visual dari persekitaran |  | 
| 
Menamakan alat
  dan bahan dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang lipatan dan
  guntingan. |  | 
| 
Mendengar dan
  menerima arahan dari guru |  | 
| 
BAND 2 | |
| 
Membezakan
  unsur seni untuk dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang. . 
.  lipatan dan guntingan |  | 
| 
Membezakan
  prinsip rekaan untuk membuat corak dan rekaan. 
-         
  geometri |  | 
| 
Menamakan
  media yang sesuai untuk melakukan  dan
  membuat corak dan rekaan  |  | 
| 
Menyatakan
  fungsi asas media |  | 
| 
Membuat
  padanan gambar antara media dan fungsinya |  | 
| 
Mempamerkan
  disiplin kendiri |  | 
| 
BAND 3 | |
| 
Menggunakan
  unsur seni dalam penghasilan karya berdasarkan membuat corak dan rekaan
  terancang  melalui aktiviti lipatan dan
  guntingan  |  | 
| 
Menggunakan
  prinsip rekaan dalam penghasilan karya aktiviti membuat corak dan rekaan
  terancang. 
-         
  geometri |  | 
| 
Meneroka
  penggunaan bahan dan menggunakan alat  
-         
  Kertas
  warna, gam, stensil, kertas lukisan, manila kad / kertas mounting board
  pensel. |  | 
| 
Mengetahui
  cara menggunakan alat dengan betul. |  | 
| 
Meneroka
  penggunaan teknik dan proses dalam bidang membuat corak dan rekaan |  | 
| 
Menunjukkan
  nilai baik seperti disiplin kendiri dan bekerjasama |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang menggunakan bahan dalam penghasilan karya aktiviti membuat corak
  dan rekaan terancang. 
geometri. |  | 
| 
BAND 4 | |
| 
Menghasilkan
  karya dalam bidang membentuk dan membuat rekaan corak tidak terancang dengan
  teknik lipatan dan guntingan |  | 
| 
Menggunakan
  media yang betul Kertas warna, gam, stensil, kertas lukisan, manila kad /
  kertas mounting board pensel dalam aktiviti membuat corak dan rekaan
  terancang. 
geometri. |  | 
| 
Menggunakan
  proses dan teknik yang betul dalam berkarya( lipatan dan guntingan). |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang menarik dan menepati tajuk aktiviti membentuk membuat corak dan
  rekaan terancang. 
geometri. |  | 
| 
Mengamalkan
  nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin
  dan yakin diri. (Pemerhatian guru) |  | 
| 
Mempamerkan
  karya lipatan dan guntingan yang dihasilkan |  | 
| 
BAND 5 | |
| 
.Menghasilkan
  karya dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang yang mempamerkan unsur
  seni dan prinsip rekaan dengan betul dan kreatif. |  | 
| 
Menggunakan
  media dan alat yang betul dan mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif
  dalam bidang mencorak. |  | 
| 
Menggunakan
  proses dan teknik yang betul dan tepat dalam menghasilkan karya hiasan
  dinding membuat corak rekaan teknik lipatan dan guntingan. |  | 
| 
Menghasilkan
  karya seni secara menarik dan kreatif. |  | 
| 
Menghasilkan
  olahan dengan menarik berdasarkan alam ciptaan tuhan. |  | 
| 
Mengamalkan
  nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin,
  dan yakin diri. |  | 
| 
Mempamerkan
  karya yang dihasilkan |  | 
| 
Menceritakan
  karya sendiri secara lisan. |  | 
| 
BAND 6 | |
| 
Menghasilkan
  karya secara kreatif dan unik dalam bidang membuat corak  dan rekaan geometri |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain. ( Bentuk-
  bentuk geometri ) |  | 
| 
Menghasilkan
  karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain |  | 
| 
Menggunakan
  media alat yang betul, tepat serta mempelbagaikan penggunaan bahan secara
  kreatif dalam bidang membuat corak dan rekaan. |  | 
| 
Menggunakan
  proses dan teknik yang betul dan tepat dalam penghasilan karya bidang membuat
  corak dan rekaan |  | 
| 
Menjadi
  pembimbing kepada rakan sebaya sewaktu menjalankan aktiviti. |  | 
| 
Menghasilkan
  karya dengan menggunakan pelbagai jenis sumber |  | 
| 
Menghasilkan
  karya menggunakan Elemen Merentas Kurikulum (EMK ). Elemen keusahawanan
  contohnya seperti berdisiplin berhemah patuh karya penanda buku @ alas gelas |  | 
| 
Mempamerkan
  karya yang dihasilkan |  | 
| 
Menceritakan
  karya sendiri secara lisan |  | 
| 
Menceritakan
  karya hasil rakan secara lisan |  | 
| 
Menunjukkan
  rasa kesyukuran terhadap tuhan. Sumber alam boleh dijadikan bahan karya |  |