BIDANG MEMBUAT CORAK DAN
REKAAN : HIASAN DINDING
PERKEMBANGAN PEMBELAJARAN
MURID
STANDARD PRESTASI DUNIA SENI
VISUAL
TAHUN 3
2015
KOD PUSAT
|
KOD SEKOLAH
|
KOD MATAPELAJARAN
|
Zon
Pudu
|
WBA0069
|
DSV
|
KETUA PENTAKSIR:
|
NOOR
AFIFAH BINTI AZIZAN
|
|
KOD GURU:
|
|
|
NAMA CALON :
|
NUR
SYAMIMI
|
|
ANGKA GILIRAN:
|
WBA0069AA101
|
|
NO SIJIL KELAHIRAN
|
J12345
|
KOD PUSAT
|
KOD SEKOLAH
|
KOD MATAPELAJARAN
|
Zon
Pudu
|
WBA0069
|
DSV
|
KETUA PENTAKSIR:
|
NOOR
AFIFAH BINTI AZIZAN
|
|
KOD GURU:
|
|
|
NAMA CALON :
|
MUHD
NAJMI
|
|
ANGKA GILIRAN:
|
WBA0069AA102
|
|
NO SIJIL KELAHIRAN
|
J12346
|
KOD PUSAT
|
KOD SEKOLAH
|
KOD MATAPELAJARAN
|
Zon
Pudu
|
WBA0069
|
DSV
|
KETUA PENTAKSIR:
|
|
|
KOD GURU:
|
930629086405
|
|
NAMA CALON :
|
FARISH
HAIKAL
|
|
ANGKA GILIRAN:
|
WBA0069AA103
|
|
NO SIJIL KELAHIRAN
|
J12347
|
BIDANG MENGGAMBAR : KOLAJ
JALUR GEMILANG
PERKEMBANGAN PEMBELAJARAN
MURID
STANDARD PRESTASI DUNIA SENI
VISUAL
TAHUN 2
2015
KOD PUSAT
|
KOD SEKOLAH
|
KOD MATAPELAJARAN
|
Zon
Pudu
|
WBA0069
|
DSV
|
KETUA PENTAKSIR:
|
NOOR
AFIFAH BINTI AZIZAN
|
|
KOD GURU:
|
930629086405
|
|
NAMA CALON :
|
NURIN
QISTINA
|
|
ANGKA GILIRAN:
|
WBA0069AA105
|
|
NO SIJIL KELAHIRAN
|
J11345
|
KOD PUSAT
|
KOD SEKOLAH
|
KOD MATAPELAJARAN
|
Zon
Pudu
|
WBA0069
|
DSV
|
KETUA PENTAKSIR:
|
NOOR
AFIFAH BINTI AZIZAN
|
|
KOD GURU:
|
930629086405
|
|
NAMA CALON :
|
KAISAH
SYAHMI
|
|
ANGKA GILIRAN:
|
WBA0069AA106
|
|
NO SIJIL KELAHIRAN
|
J13346
|
KOD PUSAT
|
KOD SEKOLAH
|
KOD MATAPELAJARAN
|
Zon
Pudu
|
WBA0069
|
DSV
|
KETUA PENTAKSIR:
|
NOOR
AFIFAH BINTI AZIZAN
|
|
KOD GURU:
|
930629086405
|
|
NAMA CALON :
|
NUR
AIN NATASYA
|
|
ANGKA GILIRAN:
|
WBA0069AA107
|
|
NO SIJIL KELAHIRAN
|
J12547
|
NAMA : NURIN QISTINA
KELAS : 2 IBNU KHALDUN
TARIKH : 27
OGOS 2015
BIDANG : MENGGAMBAR
TEMA : OBJEK BUATAN MANUSIA
AKTIVITI : KOLAJ
JALUR GEMILANG
KETERANGAN
|
TANDA / JIKA BERJAYA
|
BAND 1
|
|
Menamakan
unsur seni dan prinsip rekaan berdasarkan bidang menggambar
:
·
Kolaj
|
|
Menyebut
contoh-contoh bahasa seni visual dari persekitaran
|
|
Menamakan alat
dan bahan dalam bidang menggambar bagi menghasilkan kolaj.
|
|
Mendengar dan
menerima arahan dari guru.
|
|
BAND 2
|
|
Membezakan
unsur seni untuk dalam bidang menggambar.
|
|
Membezakan
prinsip rekaan untuk bidang menggambar
·
Geometri
|
|
Menamakan
media yang sesuai untuk melakukan dan
menggambar
|
|
Menyatakan
fungsi asas media
|
|
Membuat
padanan gambar antara media dan fungsinya
|
|
Mempamerkan
disiplin kendiri
|
|
BAND 3
|
|
Menggunakan
unsur seni dalam penghasilan karya berdasarkan menggambar melalui aktiviti kolaj.
|
|
Menggunakan
prinsip rekaan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar.
·
Geometri
|
-
|
Meneroka
penggunaan bahan dan menggunakan alat
·
Kertas
warna, gam, kertas lukisan, gunting
|
-
|
Mengetahui
cara menggunakan alat dengan betul.
|
|
Meneroka
penggunaan teknik dan proses dalam bidang menggambar
|
|
Menunjukkan
nilai baik seperti disiplin kendiri dan bekerjasama
|
|
Menghasilkan
karya yang menggunakan bahan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar
|
|
BAND 4
|
|
Menghasilkan
karya dalam bidang menggambar dengan teknik kolaj.
|
|
Menggunakan
media yang betul kertas warna, gam, kertas lukisan, gunting dalam aktiviti
menggambar penghasilan kolaj.
|
|
Menggunakan
proses dan teknik yang betul dalam berkarya
(kolaj)
|
|
Menghasilkan
karya yang menarik dan menepati tajuk aktiviti menggambar kolaj.
|
|
Mengamalkan
nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin
dan yakin diri. (Pemerhatian guru)
|
|
Mempamerkan
karya kolaj yang dihasilkan
|
|
BAND 5
|
|
Menghasilkan
karya dalam bidang menggambar yang mempamerkan unsur seni dan prinsip rekaan
dengan betul dan kreatif dalam penghasilan kolaj.
|
|
Menggunakan
media dan alat yang betul dan mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif
dalam bidang menggambar.
|
|
Menggunakan
proses dan teknik yang betul dan tepat dalam menghasilkan karya kolaj dalam
bidang menggambar.
|
|
Menghasilkan
karya seni secara menarik dan kreatif.
|
|
Menghasilkan
olahan dengan menarik berdasarkan alam ciptaan tuhan.
|
|
Mengamalkan
nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin,
dan yakin diri.
|
|
Mempamerkan
karya yang dihasilkan
|
|
Menceritakan
karya sendiri secara lisan.
|
|
BAND 6
|
|
Menghasilkan
karya secara kreatif dan unik dalam bidang menggambar dalam penghasilan kolaj
|
|
Menghasilkan
karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain. ( Bentuk-
bentuk geometri/abstrak )
|
|
Menghasilkan
karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain
|
|
Menggunakan
media alat yang betul, tepat serta mempelbagaikan penggunaan bahan secara
kreatif dalam bidang menggambar
|
|
Menggunakan
proses dan teknik yang betul dan tepat dalam penghasilan karya bidang
menggambar
|
|
Menjadi
pembimbing kepada rakan sebaya sewaktu menjalankan aktiviti.
|
|
Menghasilkan
karya dengan menggunakan pelbagai jenis sumber
|
|
Menghasilkan
karya menggunakan Elemen Merentas Kurikulum (EMK). Elemen keusahawanan
contohnya seperti unsur perniagaan yang melibatkan sektor ekonomi.
|
|
Mempamerkan
karya yang dihasilkan
|
|
Menceritakan
karya sendiri secara lisan
|
|
Menceritakan
karya hasil rakan secara lisan
|
|
Menunjukkan
rasa kesyukuran terhadap tuhan. Penggunaan sumber alam boleh dijadikan bahan
karya
|
|
NAMA : NUR AIN NATASYA
KELAS : 2 IBNU KHALDUN
TARIKH : 27
OGOS 2015
BIDANG : MENGGAMBAR
TEMA : OBJEK
BUATAN MANUSIA
AKTIVITI : KOLAJ
JALUR GEMILANG
KETERANGAN
|
TANDA / JIKA BERJAYA
|
BAND 1
|
|
Menamakan
unsur seni dan prinsip rekaan berdasarkan bidang menggambar
:
·
Kolaj
|
|
Menyebut
contoh-contoh bahasa seni visual dari persekitaran
|
|
Menamakan alat
dan bahan dalam bidang menggambar bagi menghasilkan kolaj.
|
|
Mendengar dan
menerima arahan dari guru.
|
|
BAND 2
|
|
Membezakan
unsur seni untuk dalam bidang menggambar.
|
|
Membezakan
prinsip rekaan untuk bidang menggambar
·
Geometri
|
|
Menamakan
media yang sesuai untuk melakukan dan
menggambar
|
|
Menyatakan
fungsi asas media
|
|
Membuat
padanan gambar antara media dan fungsinya
|
|
Mempamerkan
disiplin kendiri
|
|
BAND 3
|
|
Menggunakan
unsur seni dalam penghasilan karya berdasarkan menggambar melalui aktiviti kolaj.
|
|
Menggunakan
prinsip rekaan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar.
·
Geometri
|
-
|
Meneroka
penggunaan bahan dan menggunakan alat
·
Kertas
warna, gam, kertas lukisan, gunting
|
-
|
Mengetahui
cara menggunakan alat dengan betul.
|
|
Meneroka
penggunaan teknik dan proses dalam bidang menggambar
|
|
Menunjukkan
nilai baik seperti disiplin kendiri dan bekerjasama
|
|
Menghasilkan
karya yang menggunakan bahan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar
|
|
BAND 4
|
|
Menghasilkan
karya dalam bidang menggambar dengan teknik kolaj.
|
|
Menggunakan
media yang betul kertas warna, gam, kertas lukisan, gunting dalam aktiviti
menggambar penghasilan kolaj.
|
|
Menggunakan
proses dan teknik yang betul dalam berkarya
(kolaj)
|
|
Menghasilkan
karya yang menarik dan menepati tajuk aktiviti menggambar kolaj.
|
|
Mengamalkan
nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin
dan yakin diri. (Pemerhatian guru)
|
|
Mempamerkan
karya kolaj yang dihasilkan
|
|
BAND 5
|
|
Menghasilkan
karya dalam bidang menggambar yang mempamerkan unsur seni dan prinsip rekaan
dengan betul dan kreatif dalam penghasilan kolaj.
|
|
Menggunakan
media dan alat yang betul dan mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif
dalam bidang menggambar.
|
|
Menggunakan
proses dan teknik yang betul dan tepat dalam menghasilkan karya kolaj dalam
bidang menggambar.
|
|
Menghasilkan
karya seni secara menarik dan kreatif.
|
|
Menghasilkan
olahan dengan menarik berdasarkan alam ciptaan tuhan.
|
|
Mengamalkan
nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin,
dan yakin diri.
|
|
Mempamerkan
karya yang dihasilkan
|
|
Menceritakan
karya sendiri secara lisan.
|
|
BAND 6
|
|
Menghasilkan
karya secara kreatif dan unik dalam bidang menggambar dalam penghasilan kolaj
|
|
Menghasilkan
karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain. ( Bentuk-
bentuk geometri/abstrak )
|
|
Menghasilkan
karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain
|
|
Menggunakan
media alat yang betul, tepat serta mempelbagaikan penggunaan bahan secara
kreatif dalam bidang menggambar
|
|
Menggunakan
proses dan teknik yang betul dan tepat dalam penghasilan karya bidang
menggambar
|
|
Menjadi
pembimbing kepada rakan sebaya sewaktu menjalankan aktiviti.
|
|
Menghasilkan
karya dengan menggunakan pelbagai jenis sumber
|
|
Menghasilkan
karya menggunakan Elemen Merentas Kurikulum (EMK). Elemen keusahawanan
contohnya seperti unsur perniagaan yang melibatkan sektor ekonomi.
|
|
Mempamerkan
karya yang dihasilkan
|
|
Menceritakan
karya sendiri secara lisan
|
|
Menceritakan
karya hasil rakan secara lisan
|
|
Menunjukkan
rasa kesyukuran terhadap tuhan. Penggunaan sumber alam boleh dijadikan bahan
karya
|
|
NAMA : KAISAH SYAHMI
KELAS : 2 IBNU KHALDUN
TARIKH : 27
OGOS 2015
BIDANG : MENGGAMBAR
TEMA : OBJEK
BUATAN MANUSIA
AKTIVITI : KOLAJ
JALUR GEMILANG
KETERANGAN
|
TANDA / JIKA BERJAYA
|
BAND 1
|
|
Menamakan
unsur seni dan prinsip rekaan berdasarkan bidang menggambar
:
·
Kolaj
|
|
Menyebut
contoh-contoh bahasa seni visual dari persekitaran
|
|
Menamakan alat
dan bahan dalam bidang menggambar bagi menghasilkan kolaj.
|
|
Mendengar dan
menerima arahan dari guru.
|
|
BAND 2
|
|
Membezakan
unsur seni untuk dalam bidang menggambar.
|
|
Membezakan
prinsip rekaan untuk bidang menggambar
·
Geometri
|
|
Menamakan
media yang sesuai untuk melakukan dan
menggambar
|
|
Menyatakan
fungsi asas media
|
|
Membuat
padanan gambar antara media dan fungsinya
|
|
Mempamerkan
disiplin kendiri
|
|
BAND 3
|
|
Menggunakan
unsur seni dalam penghasilan karya berdasarkan menggambar melalui aktiviti kolaj.
|
|
Menggunakan
prinsip rekaan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar.
·
Geometri
|
-
|
Meneroka
penggunaan bahan dan menggunakan alat
·
Kertas
warna, gam, kertas lukisan, gunting
|
-
|
Mengetahui
cara menggunakan alat dengan betul.
|
|
Meneroka
penggunaan teknik dan proses dalam bidang menggambar
|
|
Menunjukkan
nilai baik seperti disiplin kendiri dan bekerjasama
|
|
Menghasilkan
karya yang menggunakan bahan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar
|
|
BAND 4
|
|
Menghasilkan
karya dalam bidang menggambar dengan teknik kolaj.
|
|
Menggunakan
media yang betul kertas warna, gam, kertas lukisan, gunting dalam aktiviti
menggambar penghasilan kolaj.
|
|
Menggunakan
proses dan teknik yang betul dalam berkarya
(kolaj)
|
|
Menghasilkan
karya yang menarik dan menepati tajuk aktiviti menggambar kolaj.
|
|
Mengamalkan
nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin
dan yakin diri. (Pemerhatian guru)
|
|
Mempamerkan
karya kolaj yang dihasilkan
|
|
BAND 5
|
|
Menghasilkan
karya dalam bidang menggambar yang mempamerkan unsur seni dan prinsip rekaan
dengan betul dan kreatif dalam penghasilan kolaj.
|
|
Menggunakan
media dan alat yang betul dan mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif
dalam bidang menggambar.
|
|
Menggunakan
proses dan teknik yang betul dan tepat dalam menghasilkan karya kolaj dalam
bidang menggambar.
|
|
Menghasilkan
karya seni secara menarik dan kreatif.
|
|
Menghasilkan
olahan dengan menarik berdasarkan alam ciptaan tuhan.
|
|
Mengamalkan
nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin,
dan yakin diri.
|
|
Mempamerkan
karya yang dihasilkan
|
|
Menceritakan
karya sendiri secara lisan.
|
|
BAND 6
|
|
Menghasilkan
karya secara kreatif dan unik dalam bidang menggambar dalam penghasilan kolaj
|
|
Menghasilkan
karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain. ( Bentuk-
bentuk geometri/abstrak )
|
|
Menghasilkan
karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain
|
|
Menggunakan
media alat yang betul, tepat serta mempelbagaikan penggunaan bahan secara
kreatif dalam bidang menggambar
|
|
Menggunakan
proses dan teknik yang betul dan tepat dalam penghasilan karya bidang
menggambar
|
|
Menjadi
pembimbing kepada rakan sebaya sewaktu menjalankan aktiviti.
|
|
Menghasilkan
karya dengan menggunakan pelbagai jenis sumber
|
|
Menghasilkan
karya menggunakan Elemen Merentas Kurikulum (EMK). Elemen keusahawanan
contohnya seperti unsur perniagaan yang melibatkan sektor ekonomi.
|
|
Mempamerkan
karya yang dihasilkan
|
|
Menceritakan
karya sendiri secara lisan
|
|
Menceritakan
karya hasil rakan secara lisan
|
|
Menunjukkan
rasa kesyukuran terhadap tuhan. Penggunaan sumber alam boleh dijadikan bahan
karya
|
|
NAMA : MUHD NAJMI
KELAS : 3 IBNU KHALDUN
TARIKH : 4
OGOS 2015
BIDANG : MEMBUAT
CORAK DAN REKAAN
TEMA : OBJEK
BUATAN MANUSIA
AKTIVITI : HIASAN
DINDING
KETERANGAN
|
TANDA / JIKA BERJAYA
|
BAND 1
|
|
Menamakan
unsur seni dan prinsip rekaan berdasarkan bidang membuat corak dan rekaan terancang :
§ Lipatan dan guntingan
|
|
Menyebut
contoh-contoh bahasa seni visual dari persekitaran
|
|
Menamakan alat
dan bahan dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang lipatan dan
guntingan.
|
|
Mendengar dan
menerima arahan dari guru
|
|
BAND 2
|
|
Membezakan
unsur seni untuk dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang. .
. lipatan dan guntingan
|
|
Membezakan
prinsip rekaan untuk membuat corak dan rekaan.
-
geometri
|
|
Menamakan
media yang sesuai untuk melakukan dan
membuat corak dan rekaan
|
|
Menyatakan
fungsi asas media
|
|
Membuat
padanan gambar antara media dan fungsinya
|
|
Mempamerkan
disiplin kendiri
|
|
BAND 3
|
|
Menggunakan
unsur seni dalam penghasilan karya berdasarkan membuat corak dan rekaan
terancang melalui aktiviti lipatan dan
guntingan
|
|
Menggunakan
prinsip rekaan dalam penghasilan karya aktiviti membuat corak dan rekaan
terancang.
-
geometri
|
|
Meneroka
penggunaan bahan dan menggunakan alat
-
Kertas
warna, gam, stensil, kertas lukisan, manila kad / kertas mounting board
pensel.
|
|
Mengetahui
cara menggunakan alat dengan betul.
|
|
Meneroka
penggunaan teknik dan proses dalam bidang membuat corak dan rekaan
|
|
Menunjukkan
nilai baik seperti disiplin kendiri dan bekerjasama
|
|
Menghasilkan
karya yang menggunakan bahan dalam penghasilan karya aktiviti membuat corak
dan rekaan terancang.
geometri.
|
|
BAND 4
|
|
Menghasilkan
karya dalam bidang membentuk dan membuat rekaan corak tidak terancang dengan
teknik lipatan dan guntingan
|
|
Menggunakan
media yang betul Kertas warna, gam, stensil, kertas lukisan, manila kad /
kertas mounting board pensel dalam aktiviti membuat corak dan rekaan terancang.
geometri.
|
|
Menggunakan
proses dan teknik yang betul dalam berkarya( lipatan dan guntingan).
|
|
Menghasilkan
karya yang menarik dan menepati tajuk aktiviti membentuk membuat corak dan
rekaan terancang.
geometri.
|
|
Mengamalkan
nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin
dan yakin diri. (Pemerhatian guru)
|
|
Mempamerkan
karya lipatan dan guntingan yang dihasilkan
|
|
BAND 5
|
|
.Menghasilkan
karya dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang yang mempamerkan unsur
seni dan prinsip rekaan dengan betul dan kreatif.
|
|
Menggunakan
media dan alat yang betul dan mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif
dalam bidang mencorak.
|
|
Menggunakan
proses dan teknik yang betul dan tepat dalam menghasilkan karya hiasan
dinding membuat corak rekaan teknik lipatan dan guntingan.
|
|
Menghasilkan
karya seni secara menarik dan kreatif.
|
|
Menghasilkan
olahan dengan menarik berdasarkan alam ciptaan tuhan.
|
|
Mengamalkan
nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin,
dan yakin diri.
|
|
Mempamerkan
karya yang dihasilkan
|
|
Menceritakan
karya sendiri secara lisan.
|
|
BAND 6
|
|
Menghasilkan
karya secara kreatif dan unik dalam bidang membuat corak dan rekaan geometri
|
|
Menghasilkan
karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain. ( Bentuk-
bentuk geometri )
|
|
Menghasilkan
karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain
|
|
Menggunakan
media alat yang betul, tepat serta mempelbagaikan penggunaan bahan secara
kreatif dalam bidang membuat corak dan rekaan.
|
|
Menggunakan
proses dan teknik yang betul dan tepat dalam penghasilan karya bidang membuat
corak dan rekaan
|
|
Menjadi
pembimbing kepada rakan sebaya sewaktu menjalankan aktiviti.
|
|
Menghasilkan
karya dengan menggunakan pelbagai jenis sumber
|
|
Menghasilkan
karya menggunakan Elemen Merentas Kurikulum (EMK ). Elemen keusahawanan
contohnya seperti berdisiplin berhemah patuh karya penanda buku @ alas gelas
|
|
Mempamerkan
karya yang dihasilkan
|
|
Menceritakan
karya sendiri secara lisan
|
|
Menceritakan
karya hasil rakan secara lisan
|
|
Menunjukkan
rasa kesyukuran terhadap tuhan. Sumber alam boleh dijadikan bahan karya
|
|
NAMA : FARISH HAIKAL
KELAS : 3 IBNU KHALDUN
TARIKH : 4
OGOS 2015
BIDANG : MEMBUAT
CORAK DAN REKAAN
TEMA : OBJEK
BUATAN MANUSIA
AKTIVITI : HIASAN
DINDING
KETERANGAN
|
TANDA / JIKA BERJAYA
|
BAND 1
|
|
Menamakan
unsur seni dan prinsip rekaan berdasarkan bidang membuat corak dan rekaan terancang :
§ Lipatan dan guntingan
|
|
Menyebut
contoh-contoh bahasa seni visual dari persekitaran
|
|
Menamakan alat
dan bahan dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang lipatan dan
guntingan.
|
|
Mendengar dan
menerima arahan dari guru
|
|
BAND 2
|
|
Membezakan
unsur seni untuk dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang. .
. lipatan dan guntingan
|
|
Membezakan
prinsip rekaan untuk membuat corak dan rekaan.
-
geometri
|
|
Menamakan
media yang sesuai untuk melakukan dan
membuat corak dan rekaan
|
|
Menyatakan
fungsi asas media
|
|
Membuat
padanan gambar antara media dan fungsinya
|
|
Mempamerkan
disiplin kendiri
|
|
BAND 3
|
|
Menggunakan
unsur seni dalam penghasilan karya berdasarkan membuat corak dan rekaan
terancang melalui aktiviti lipatan dan
guntingan
|
|
Menggunakan
prinsip rekaan dalam penghasilan karya aktiviti membuat corak dan rekaan
terancang.
-
geometri
|
|
Meneroka
penggunaan bahan dan menggunakan alat
-
Kertas
warna, gam, stensil, kertas lukisan, manila kad / kertas mounting board
pensel.
|
|
Mengetahui
cara menggunakan alat dengan betul.
|
|
Meneroka
penggunaan teknik dan proses dalam bidang membuat corak dan rekaan
|
|
Menunjukkan
nilai baik seperti disiplin kendiri dan bekerjasama
|
|
Menghasilkan
karya yang menggunakan bahan dalam penghasilan karya aktiviti membuat corak
dan rekaan terancang.
geometri.
|
|
BAND 4
|
|
Menghasilkan
karya dalam bidang membentuk dan membuat rekaan corak tidak terancang dengan
teknik lipatan dan guntingan
|
|
Menggunakan
media yang betul Kertas warna, gam, stensil, kertas lukisan, manila kad /
kertas mounting board pensel dalam aktiviti membuat corak dan rekaan
terancang.
geometri.
|
|
Menggunakan
proses dan teknik yang betul dalam berkarya( lipatan dan guntingan).
|
|
Menghasilkan
karya yang menarik dan menepati tajuk aktiviti membentuk membuat corak dan
rekaan terancang.
geometri.
|
|
Mengamalkan
nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin
dan yakin diri. (Pemerhatian guru)
|
|
Mempamerkan
karya lipatan dan guntingan yang dihasilkan
|
|
BAND 5
|
|
.Menghasilkan
karya dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang yang mempamerkan unsur
seni dan prinsip rekaan dengan betul dan kreatif.
|
|
Menggunakan
media dan alat yang betul dan mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif
dalam bidang mencorak.
|
|
Menggunakan
proses dan teknik yang betul dan tepat dalam menghasilkan karya hiasan
dinding membuat corak rekaan teknik lipatan dan guntingan.
|
|
Menghasilkan
karya seni secara menarik dan kreatif.
|
|
Menghasilkan
olahan dengan menarik berdasarkan alam ciptaan tuhan.
|
|
Mengamalkan
nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin,
dan yakin diri.
|
|
Mempamerkan
karya yang dihasilkan
|
|
Menceritakan
karya sendiri secara lisan.
|
|
BAND 6
|
|
Menghasilkan
karya secara kreatif dan unik dalam bidang membuat corak dan rekaan geometri
|
|
Menghasilkan
karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain. ( Bentuk-
bentuk geometri )
|
|
Menghasilkan
karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain
|
|
Menggunakan
media alat yang betul, tepat serta mempelbagaikan penggunaan bahan secara
kreatif dalam bidang membuat corak dan rekaan.
|
|
Menggunakan
proses dan teknik yang betul dan tepat dalam penghasilan karya bidang membuat
corak dan rekaan
|
|
Menjadi
pembimbing kepada rakan sebaya sewaktu menjalankan aktiviti.
|
|
Menghasilkan
karya dengan menggunakan pelbagai jenis sumber
|
|
Menghasilkan
karya menggunakan Elemen Merentas Kurikulum (EMK ). Elemen keusahawanan
contohnya seperti berdisiplin berhemah patuh karya penanda buku @ alas gelas
|
|
Mempamerkan
karya yang dihasilkan
|
|
Menceritakan
karya sendiri secara lisan
|
|
Menceritakan
karya hasil rakan secara lisan
|
|
Menunjukkan
rasa kesyukuran terhadap tuhan. Sumber alam boleh dijadikan bahan karya
|
|