PERKEMBANGAN PEMBELAJARAN MURID STANDARD PRESTASI DUNIA SENI VISUAL

BIDANG MEMBUAT CORAK DAN REKAAN : HIASAN DINDING

PERKEMBANGAN PEMBELAJARAN MURID
STANDARD PRESTASI DUNIA SENI VISUAL
TAHUN 3
2015

KOD PUSAT
KOD SEKOLAH
KOD MATAPELAJARAN
Zon Pudu
WBA0069
DSV
KETUA PENTAKSIR:
NOOR AFIFAH BINTI AZIZAN
KOD GURU:

NAMA CALON :
NUR SYAMIMI
ANGKA GILIRAN:
WBA0069AA101
NO SIJIL KELAHIRAN
J12345

KOD PUSAT
KOD SEKOLAH
KOD MATAPELAJARAN
Zon Pudu
WBA0069
DSV
KETUA PENTAKSIR:
NOOR AFIFAH BINTI AZIZAN
KOD GURU:

NAMA CALON :
MUHD NAJMI
ANGKA GILIRAN:
WBA0069AA102
NO SIJIL KELAHIRAN
J12346

KOD PUSAT
KOD SEKOLAH
KOD MATAPELAJARAN
Zon Pudu
WBA0069
DSV
KETUA PENTAKSIR:

KOD GURU:
930629086405
NAMA CALON :
FARISH HAIKAL
ANGKA GILIRAN:
WBA0069AA103
NO SIJIL KELAHIRAN
J12347







BIDANG MENGGAMBAR : KOLAJ JALUR GEMILANG

PERKEMBANGAN PEMBELAJARAN MURID
STANDARD PRESTASI DUNIA SENI VISUAL
TAHUN 2
2015

KOD PUSAT
KOD SEKOLAH
KOD MATAPELAJARAN
Zon Pudu
WBA0069
DSV
KETUA PENTAKSIR:
NOOR AFIFAH BINTI AZIZAN
KOD GURU:
930629086405
NAMA CALON :
NURIN QISTINA
ANGKA GILIRAN:
WBA0069AA105
NO SIJIL KELAHIRAN
J11345

KOD PUSAT
KOD SEKOLAH
KOD MATAPELAJARAN
Zon Pudu
WBA0069
DSV
KETUA PENTAKSIR:
NOOR AFIFAH BINTI AZIZAN
KOD GURU:
930629086405
NAMA CALON :
KAISAH SYAHMI
ANGKA GILIRAN:
WBA0069AA106
NO SIJIL KELAHIRAN
J13346

KOD PUSAT
KOD SEKOLAH
KOD MATAPELAJARAN
Zon Pudu
WBA0069
DSV
KETUA PENTAKSIR:
NOOR AFIFAH BINTI AZIZAN
KOD GURU:
930629086405
NAMA CALON :
NUR AIN NATASYA
ANGKA GILIRAN:
WBA0069AA107
NO SIJIL KELAHIRAN
J12547







NAMA             :           NURIN QISTINA
KELAS                        :           2 IBNU KHALDUN
TARIKH          :           27 OGOS 2015
BIDANG          :           MENGGAMBAR
TEMA              :           OBJEK BUATAN MANUSIA            
AKTIVITI         :           KOLAJ JALUR GEMILANG

KETERANGAN
TANDA / JIKA BERJAYA
BAND 1
Menamakan unsur seni dan prinsip rekaan berdasarkan bidang  menggambar  :
·         Kolaj

Menyebut contoh-contoh bahasa seni visual dari persekitaran

Menamakan alat dan bahan dalam bidang menggambar bagi menghasilkan kolaj.


Mendengar dan menerima arahan dari guru.



BAND 2
Membezakan unsur seni untuk dalam bidang menggambar.
  • Kolaj

Membezakan prinsip rekaan untuk bidang menggambar
·         Geometri


Menamakan media yang sesuai untuk melakukan  dan menggambar


Menyatakan fungsi asas media

Membuat padanan gambar antara media dan fungsinya



Mempamerkan disiplin kendiri

BAND 3
Menggunakan unsur seni dalam penghasilan karya berdasarkan menggambar  melalui aktiviti kolaj.

Menggunakan prinsip rekaan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar.
·         Geometri
-           
Meneroka penggunaan bahan dan menggunakan alat
·         Kertas warna, gam, kertas lukisan, gunting

-           
Mengetahui cara menggunakan alat dengan betul.



Meneroka penggunaan teknik dan proses dalam bidang menggambar


Menunjukkan nilai baik seperti disiplin kendiri dan bekerjasama


Menghasilkan karya yang menggunakan bahan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar

BAND 4
Menghasilkan karya dalam bidang menggambar dengan teknik kolaj.

Menggunakan media yang betul kertas warna, gam, kertas lukisan, gunting dalam aktiviti menggambar penghasilan kolaj.

Menggunakan proses dan teknik yang betul dalam berkarya
(kolaj)

Menghasilkan karya yang menarik dan menepati tajuk aktiviti menggambar kolaj.

Mengamalkan nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin dan yakin diri. (Pemerhatian guru)

Mempamerkan karya kolaj yang dihasilkan


BAND 5
Menghasilkan karya dalam bidang menggambar yang mempamerkan unsur seni dan prinsip rekaan dengan betul dan kreatif dalam penghasilan kolaj.

Menggunakan media dan alat yang betul dan mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif dalam bidang menggambar.

Menggunakan proses dan teknik yang betul dan tepat dalam menghasilkan karya kolaj dalam bidang menggambar.

Menghasilkan karya seni secara menarik dan kreatif.


Menghasilkan olahan dengan menarik berdasarkan alam ciptaan tuhan.

Mengamalkan nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin, dan yakin diri.

Mempamerkan karya yang dihasilkan

Menceritakan karya sendiri secara lisan.

BAND 6
Menghasilkan karya secara kreatif dan unik dalam bidang menggambar dalam penghasilan kolaj

Menghasilkan karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain. ( Bentuk- bentuk geometri/abstrak )

Menghasilkan karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain

Menggunakan media alat yang betul, tepat serta mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif dalam bidang menggambar

Menggunakan proses dan teknik yang betul dan tepat dalam penghasilan karya bidang menggambar

Menjadi pembimbing kepada rakan sebaya sewaktu menjalankan aktiviti.

Menghasilkan karya dengan menggunakan pelbagai jenis sumber


Menghasilkan karya menggunakan Elemen Merentas Kurikulum (EMK). Elemen keusahawanan contohnya seperti unsur perniagaan yang melibatkan sektor ekonomi.

Mempamerkan karya yang dihasilkan

Menceritakan karya sendiri secara lisan

Menceritakan karya hasil rakan secara lisan

Menunjukkan rasa kesyukuran terhadap tuhan. Penggunaan sumber alam boleh dijadikan bahan karya




NAMA             :           NUR AIN NATASYA
KELAS                        :           2 IBNU KHALDUN
TARIKH          :           27 OGOS 2015
BIDANG          :           MENGGAMBAR
TEMA              :           OBJEK BUATAN MANUSIA            
AKTIVITI         :           KOLAJ JALUR GEMILANG

KETERANGAN
TANDA / JIKA BERJAYA
BAND 1
Menamakan unsur seni dan prinsip rekaan berdasarkan bidang  menggambar  :
·         Kolaj

Menyebut contoh-contoh bahasa seni visual dari persekitaran

Menamakan alat dan bahan dalam bidang menggambar bagi menghasilkan kolaj.


Mendengar dan menerima arahan dari guru.



BAND 2
Membezakan unsur seni untuk dalam bidang menggambar.
  • Kolaj

Membezakan prinsip rekaan untuk bidang menggambar
·         Geometri


Menamakan media yang sesuai untuk melakukan  dan menggambar


Menyatakan fungsi asas media

Membuat padanan gambar antara media dan fungsinya



Mempamerkan disiplin kendiri

BAND 3
Menggunakan unsur seni dalam penghasilan karya berdasarkan menggambar  melalui aktiviti kolaj.

Menggunakan prinsip rekaan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar.
·         Geometri
-           
Meneroka penggunaan bahan dan menggunakan alat
·         Kertas warna, gam, kertas lukisan, gunting

-           
Mengetahui cara menggunakan alat dengan betul.



Meneroka penggunaan teknik dan proses dalam bidang menggambar


Menunjukkan nilai baik seperti disiplin kendiri dan bekerjasama


Menghasilkan karya yang menggunakan bahan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar

BAND 4
Menghasilkan karya dalam bidang menggambar dengan teknik kolaj.

Menggunakan media yang betul kertas warna, gam, kertas lukisan, gunting dalam aktiviti menggambar penghasilan kolaj.

Menggunakan proses dan teknik yang betul dalam berkarya
(kolaj)

Menghasilkan karya yang menarik dan menepati tajuk aktiviti menggambar kolaj.

Mengamalkan nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin dan yakin diri. (Pemerhatian guru)

Mempamerkan karya kolaj yang dihasilkan


BAND 5
Menghasilkan karya dalam bidang menggambar yang mempamerkan unsur seni dan prinsip rekaan dengan betul dan kreatif dalam penghasilan kolaj.

Menggunakan media dan alat yang betul dan mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif dalam bidang menggambar.

Menggunakan proses dan teknik yang betul dan tepat dalam menghasilkan karya kolaj dalam bidang menggambar.

Menghasilkan karya seni secara menarik dan kreatif.


Menghasilkan olahan dengan menarik berdasarkan alam ciptaan tuhan.

Mengamalkan nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin, dan yakin diri.

Mempamerkan karya yang dihasilkan

Menceritakan karya sendiri secara lisan.

BAND 6
Menghasilkan karya secara kreatif dan unik dalam bidang menggambar dalam penghasilan kolaj

Menghasilkan karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain. ( Bentuk- bentuk geometri/abstrak )

Menghasilkan karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain

Menggunakan media alat yang betul, tepat serta mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif dalam bidang menggambar

Menggunakan proses dan teknik yang betul dan tepat dalam penghasilan karya bidang menggambar

Menjadi pembimbing kepada rakan sebaya sewaktu menjalankan aktiviti.

Menghasilkan karya dengan menggunakan pelbagai jenis sumber


Menghasilkan karya menggunakan Elemen Merentas Kurikulum (EMK). Elemen keusahawanan contohnya seperti unsur perniagaan yang melibatkan sektor ekonomi.

Mempamerkan karya yang dihasilkan

Menceritakan karya sendiri secara lisan

Menceritakan karya hasil rakan secara lisan

Menunjukkan rasa kesyukuran terhadap tuhan. Penggunaan sumber alam boleh dijadikan bahan karya




NAMA             :           KAISAH SYAHMI
KELAS                        :           2 IBNU KHALDUN
TARIKH          :           27 OGOS 2015
BIDANG          :           MENGGAMBAR
TEMA              :           OBJEK BUATAN MANUSIA            
AKTIVITI         :           KOLAJ JALUR GEMILANG

KETERANGAN
TANDA / JIKA BERJAYA
BAND 1
Menamakan unsur seni dan prinsip rekaan berdasarkan bidang  menggambar  :
·         Kolaj

Menyebut contoh-contoh bahasa seni visual dari persekitaran

Menamakan alat dan bahan dalam bidang menggambar bagi menghasilkan kolaj.


Mendengar dan menerima arahan dari guru.



BAND 2
Membezakan unsur seni untuk dalam bidang menggambar.
  • Kolaj

Membezakan prinsip rekaan untuk bidang menggambar
·         Geometri


Menamakan media yang sesuai untuk melakukan  dan menggambar


Menyatakan fungsi asas media

Membuat padanan gambar antara media dan fungsinya



Mempamerkan disiplin kendiri

BAND 3
Menggunakan unsur seni dalam penghasilan karya berdasarkan menggambar  melalui aktiviti kolaj.

Menggunakan prinsip rekaan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar.
·         Geometri
-           
Meneroka penggunaan bahan dan menggunakan alat
·         Kertas warna, gam, kertas lukisan, gunting

-           
Mengetahui cara menggunakan alat dengan betul.



Meneroka penggunaan teknik dan proses dalam bidang menggambar


Menunjukkan nilai baik seperti disiplin kendiri dan bekerjasama


Menghasilkan karya yang menggunakan bahan dalam penghasilan karya aktiviti menggambar

BAND 4
Menghasilkan karya dalam bidang menggambar dengan teknik kolaj.

Menggunakan media yang betul kertas warna, gam, kertas lukisan, gunting dalam aktiviti menggambar penghasilan kolaj.

Menggunakan proses dan teknik yang betul dalam berkarya
(kolaj)

Menghasilkan karya yang menarik dan menepati tajuk aktiviti menggambar kolaj.

Mengamalkan nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin dan yakin diri. (Pemerhatian guru)

Mempamerkan karya kolaj yang dihasilkan


BAND 5
Menghasilkan karya dalam bidang menggambar yang mempamerkan unsur seni dan prinsip rekaan dengan betul dan kreatif dalam penghasilan kolaj.

Menggunakan media dan alat yang betul dan mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif dalam bidang menggambar.

Menggunakan proses dan teknik yang betul dan tepat dalam menghasilkan karya kolaj dalam bidang menggambar.

Menghasilkan karya seni secara menarik dan kreatif.


Menghasilkan olahan dengan menarik berdasarkan alam ciptaan tuhan.

Mengamalkan nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin, dan yakin diri.

Mempamerkan karya yang dihasilkan

Menceritakan karya sendiri secara lisan.

BAND 6
Menghasilkan karya secara kreatif dan unik dalam bidang menggambar dalam penghasilan kolaj

Menghasilkan karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain. ( Bentuk- bentuk geometri/abstrak )

Menghasilkan karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain

Menggunakan media alat yang betul, tepat serta mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif dalam bidang menggambar

Menggunakan proses dan teknik yang betul dan tepat dalam penghasilan karya bidang menggambar

Menjadi pembimbing kepada rakan sebaya sewaktu menjalankan aktiviti.

Menghasilkan karya dengan menggunakan pelbagai jenis sumber


Menghasilkan karya menggunakan Elemen Merentas Kurikulum (EMK). Elemen keusahawanan contohnya seperti unsur perniagaan yang melibatkan sektor ekonomi.

Mempamerkan karya yang dihasilkan

Menceritakan karya sendiri secara lisan

Menceritakan karya hasil rakan secara lisan

Menunjukkan rasa kesyukuran terhadap tuhan. Penggunaan sumber alam boleh dijadikan bahan karya







NAMA             :           MUHD NAJMI
KELAS                        :           3 IBNU KHALDUN
TARIKH          :           4 OGOS 2015
BIDANG          :           MEMBUAT CORAK DAN REKAAN
TEMA              :           OBJEK BUATAN MANUSIA            
AKTIVITI         :           HIASAN DINDING

KETERANGAN
TANDA / JIKA BERJAYA
BAND 1
Menamakan unsur seni dan prinsip rekaan berdasarkan bidang  membuat corak dan rekaan terancang  :
§  Lipatan dan guntingan

Menyebut contoh-contoh bahasa seni visual dari persekitaran

Menamakan alat dan bahan dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang lipatan dan guntingan.

Mendengar dan menerima arahan dari guru

BAND 2
Membezakan unsur seni untuk dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang. .
.  lipatan dan guntingan

Membezakan prinsip rekaan untuk membuat corak dan rekaan.
-          geometri

Menamakan media yang sesuai untuk melakukan  dan membuat corak dan rekaan

Menyatakan fungsi asas media

Membuat padanan gambar antara media dan fungsinya

Mempamerkan disiplin kendiri

BAND 3
Menggunakan unsur seni dalam penghasilan karya berdasarkan membuat corak dan rekaan terancang  melalui aktiviti lipatan dan guntingan

Menggunakan prinsip rekaan dalam penghasilan karya aktiviti membuat corak dan rekaan terancang.
-          geometri

Meneroka penggunaan bahan dan menggunakan alat
-          Kertas warna, gam, stensil, kertas lukisan, manila kad / kertas mounting board pensel.

Mengetahui cara menggunakan alat dengan betul.

Meneroka penggunaan teknik dan proses dalam bidang membuat corak dan rekaan


Menunjukkan nilai baik seperti disiplin kendiri dan bekerjasama

Menghasilkan karya yang menggunakan bahan dalam penghasilan karya aktiviti membuat corak dan rekaan terancang.
geometri.

BAND 4
Menghasilkan karya dalam bidang membentuk dan membuat rekaan corak tidak terancang dengan teknik lipatan dan guntingan

Menggunakan media yang betul Kertas warna, gam, stensil, kertas lukisan, manila kad / kertas mounting board pensel dalam aktiviti membuat corak dan rekaan terancang.
geometri.

Menggunakan proses dan teknik yang betul dalam berkarya( lipatan dan guntingan).

Menghasilkan karya yang menarik dan menepati tajuk aktiviti membentuk membuat corak dan rekaan terancang.
geometri.

Mengamalkan nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin dan yakin diri. (Pemerhatian guru)

Mempamerkan karya lipatan dan guntingan yang dihasilkan

BAND 5
.Menghasilkan karya dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang yang mempamerkan unsur seni dan prinsip rekaan dengan betul dan kreatif.

Menggunakan media dan alat yang betul dan mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif dalam bidang mencorak.

Menggunakan proses dan teknik yang betul dan tepat dalam menghasilkan karya hiasan dinding membuat corak rekaan teknik lipatan dan guntingan.

Menghasilkan karya seni secara menarik dan kreatif.

Menghasilkan olahan dengan menarik berdasarkan alam ciptaan tuhan.

Mengamalkan nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin, dan yakin diri.

Mempamerkan karya yang dihasilkan

Menceritakan karya sendiri secara lisan.

BAND 6
Menghasilkan karya secara kreatif dan unik dalam bidang membuat corak  dan rekaan geometri

Menghasilkan karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain. ( Bentuk- bentuk geometri )

Menghasilkan karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain

Menggunakan media alat yang betul, tepat serta mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif dalam bidang membuat corak dan rekaan.

Menggunakan proses dan teknik yang betul dan tepat dalam penghasilan karya bidang membuat corak dan rekaan

Menjadi pembimbing kepada rakan sebaya sewaktu menjalankan aktiviti.

Menghasilkan karya dengan menggunakan pelbagai jenis sumber

Menghasilkan karya menggunakan Elemen Merentas Kurikulum (EMK ). Elemen keusahawanan contohnya seperti berdisiplin berhemah patuh karya penanda buku @ alas gelas

Mempamerkan karya yang dihasilkan

Menceritakan karya sendiri secara lisan

Menceritakan karya hasil rakan secara lisan

Menunjukkan rasa kesyukuran terhadap tuhan. Sumber alam boleh dijadikan bahan karya








NAMA             :           FARISH HAIKAL
KELAS                        :           3 IBNU KHALDUN
TARIKH          :           4 OGOS 2015
BIDANG          :           MEMBUAT CORAK DAN REKAAN
TEMA              :           OBJEK BUATAN MANUSIA            
AKTIVITI         :           HIASAN DINDING

KETERANGAN
TANDA / JIKA BERJAYA
BAND 1
Menamakan unsur seni dan prinsip rekaan berdasarkan bidang  membuat corak dan rekaan terancang  :
§  Lipatan dan guntingan

Menyebut contoh-contoh bahasa seni visual dari persekitaran

Menamakan alat dan bahan dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang lipatan dan guntingan.

Mendengar dan menerima arahan dari guru

BAND 2
Membezakan unsur seni untuk dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang. .
.  lipatan dan guntingan

Membezakan prinsip rekaan untuk membuat corak dan rekaan.
-          geometri

Menamakan media yang sesuai untuk melakukan  dan membuat corak dan rekaan

Menyatakan fungsi asas media

Membuat padanan gambar antara media dan fungsinya

Mempamerkan disiplin kendiri

BAND 3
Menggunakan unsur seni dalam penghasilan karya berdasarkan membuat corak dan rekaan terancang  melalui aktiviti lipatan dan guntingan

Menggunakan prinsip rekaan dalam penghasilan karya aktiviti membuat corak dan rekaan terancang.
-          geometri

Meneroka penggunaan bahan dan menggunakan alat
-          Kertas warna, gam, stensil, kertas lukisan, manila kad / kertas mounting board pensel.

Mengetahui cara menggunakan alat dengan betul.

Meneroka penggunaan teknik dan proses dalam bidang membuat corak dan rekaan


Menunjukkan nilai baik seperti disiplin kendiri dan bekerjasama

Menghasilkan karya yang menggunakan bahan dalam penghasilan karya aktiviti membuat corak dan rekaan terancang.
geometri.

BAND 4
Menghasilkan karya dalam bidang membentuk dan membuat rekaan corak tidak terancang dengan teknik lipatan dan guntingan

Menggunakan media yang betul Kertas warna, gam, stensil, kertas lukisan, manila kad / kertas mounting board pensel dalam aktiviti membuat corak dan rekaan terancang.
geometri.

Menggunakan proses dan teknik yang betul dalam berkarya( lipatan dan guntingan).

Menghasilkan karya yang menarik dan menepati tajuk aktiviti membentuk membuat corak dan rekaan terancang.
geometri.

Mengamalkan nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin dan yakin diri. (Pemerhatian guru)

Mempamerkan karya lipatan dan guntingan yang dihasilkan

BAND 5
.Menghasilkan karya dalam bidang membuat corak dan rekaan terancang yang mempamerkan unsur seni dan prinsip rekaan dengan betul dan kreatif.

Menggunakan media dan alat yang betul dan mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif dalam bidang mencorak.

Menggunakan proses dan teknik yang betul dan tepat dalam menghasilkan karya hiasan dinding membuat corak rekaan teknik lipatan dan guntingan.

Menghasilkan karya seni secara menarik dan kreatif.

Menghasilkan olahan dengan menarik berdasarkan alam ciptaan tuhan.

Mengamalkan nilai baik semasa menjalankan aktiviti seperti bertanggungjawab, berdisiplin, dan yakin diri.

Mempamerkan karya yang dihasilkan

Menceritakan karya sendiri secara lisan.

BAND 6
Menghasilkan karya secara kreatif dan unik dalam bidang membuat corak  dan rekaan geometri

Menghasilkan karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain. ( Bentuk- bentuk geometri )

Menghasilkan karya yang mempunyai hubung kait dengan disiplin ilmu yang lain

Menggunakan media alat yang betul, tepat serta mempelbagaikan penggunaan bahan secara kreatif dalam bidang membuat corak dan rekaan.

Menggunakan proses dan teknik yang betul dan tepat dalam penghasilan karya bidang membuat corak dan rekaan

Menjadi pembimbing kepada rakan sebaya sewaktu menjalankan aktiviti.

Menghasilkan karya dengan menggunakan pelbagai jenis sumber

Menghasilkan karya menggunakan Elemen Merentas Kurikulum (EMK ). Elemen keusahawanan contohnya seperti berdisiplin berhemah patuh karya penanda buku @ alas gelas

Mempamerkan karya yang dihasilkan

Menceritakan karya sendiri secara lisan

Menceritakan karya hasil rakan secara lisan

Menunjukkan rasa kesyukuran terhadap tuhan. Sumber alam boleh dijadikan bahan karya




Terbaru Lebih lama