| SOALAN | JAWAPAN | 
| Apakah yang dimaksudkan dengan Anjakan 3? | ·      Anjakan 3 bertujuan melahirkan rakyat yang menghayati nilai dalam
  PPPM pula telah menekankan kepada pembudayaan amalan baik untuk mewujudkan
  ekosistem pembelajaran yang kondusif dalam melahirkan insan bernilai positif
  yang dapat menyumbang kepada pembentukan sejagat. | 
| Sebutkan eleman Vii dalam konsep Sekolahku SEJAHTERA? | ·      Adab sopan | 
| Apakah yang dimaksudkan dengan Artikulasi? | ·      Keupayaan untuk mengolah serta mengolah serta menyampaikan
  pandangan, hujah atau huraian tentang sesuatu perkara dengan jelas dan
  teratur berdasarkan fakta. | 
| Apakah matlamat konsep ini diperingkat Prasekolah? | ·      Murid dapat mengetahui, memahami dan mempamerkan nilai murni,
  adab, sayang pada diri dan keluarga, tabiat yang baikserta tahu membezakan
  antara betul dan salah dalam sesuatu tindakan. | 
| Bagaimanakah elemen SEJAHTERA dilaksanakan dalam kalangan murid? | ·      Secara holistik dalam dan luar institusi pendidikan. | 
| Bagaimanakah aktiviti penerapan elemen SEJAHTERA boleh diterapkan
  di setiap pagi hari persekolahan sepanjang tahun? | ·     
  Siaran lagu tema Sekolahku
  Sejahtera. ·     
  Penerapan nilai di dalam
  perhimpunan | 
| Apakah  elemen SEJAHTERA
  diterapkan dalam sesi pembelajaran dan pengajaran? | ·     
  Membuat hubung kait isu
  semasa atau topik pelajaran dengan salah satu elemen sejahtera. ·     
  Memberi peluang murid
  memberikan pandangan atau hujah tentang fakta projek dengan isu semasa dalam
  pembentangan projek. | 
| Bagaimanakah aktiviti elemen SEJAHTERA diterapkan pada waktu
  rehat? | ·      Mempelbagaikan menu makanan sihat di kantin | 
| Bagaimanakah aktiviti elemen SEJAHTERA diterapkan dalam sesi
  Kokurikulum? | ·      Menggalakkan dan menyediakan peluang untuk murid dalam meneroka
  ilmu dalam aktiviti kokurikulum dan berkongsi ilmu itu bersama-sama
  rakan-rakan. | 
| Bagaimanakah aktiviti elemen SEJAHTERA diterapkan dalam sesi
  Lawatan sambil belajar ? | ·      Menggalakkan aktiviti berkumpulan di mana murid dibawa keluar ke
  lokasi sekitar institusi pendidikan seperti pasar, balai polis, balai bomba,
  bank dan pejabat pos atau lain-lain lokasi yang bersesuaian dengan tajuk pelajaran. | 
- Home
- Pusat Sumber
- Sekolah
- Pendidikan Seni
- _Tahun 1
- _Tahun 2
- _Tahun 3
- __Unit 1
- _Tahun 4
- Bahasa Melayu
- _Tahun 3
- __Unit 1
- __Unit 2
- __Unit 3
- __Unit 4
- __Unit 5
- __Unit 6
- __Unit 7
- __Unit 8
- __Unit 9
- __Unit 10
- __Unit 11
- __Unit 12
- __ Unit 13
- ___Unit 13
- __Unit 14
- __Unit 15
- __Unit 16
- __Unit 17
- __Unit 19
- GPM
- _Bahagian A
- __A.1 STRUKTUR ORGANISASI PSS
- __A.2 KEWANGAN PSS
- __A.3 PENGURUSAN BAHAN
- __A.4 PENGURUSAN FIZIKAL PSS
- _Bahagian B
- __B.1 PENGGUNAAN PSS
- __B.2 PROMOSI DAN GALAK GUNA
- __B.3 INOVASI DAN AMALAN TERBAIK
- _Bahagian C
- __C.1 NILAM
- __C.2 PROMOSI DAN PENGIKTIRAFAN NILAM
- __C.3 GALAKAN MEMBACA
- __C.4 LITERASI MAKLUMAT
- __C.5 PROGRAM PENINGKATAN JK DAN PEGAWAS PSS
- __C.6 PROGRAM INISIATIF PSS