SOALAN |
JAWAPAN |
Apakah yang dimaksudkan dengan Anjakan 3? |
· Anjakan 3 bertujuan melahirkan rakyat yang menghayati nilai dalam
PPPM pula telah menekankan kepada pembudayaan amalan baik untuk mewujudkan
ekosistem pembelajaran yang kondusif dalam melahirkan insan bernilai positif
yang dapat menyumbang kepada pembentukan sejagat. |
Sebutkan eleman Vii dalam konsep Sekolahku SEJAHTERA? |
· Adab sopan |
Apakah yang dimaksudkan dengan Artikulasi? |
· Keupayaan untuk mengolah serta mengolah serta menyampaikan
pandangan, hujah atau huraian tentang sesuatu perkara dengan jelas dan
teratur berdasarkan fakta. |
Apakah matlamat konsep ini diperingkat Prasekolah? |
· Murid dapat mengetahui, memahami dan mempamerkan nilai murni,
adab, sayang pada diri dan keluarga, tabiat yang baikserta tahu membezakan
antara betul dan salah dalam sesuatu tindakan. |
Bagaimanakah elemen SEJAHTERA dilaksanakan dalam kalangan murid? |
· Secara holistik dalam dan luar institusi pendidikan. |
Bagaimanakah aktiviti penerapan elemen SEJAHTERA boleh diterapkan
di setiap pagi hari persekolahan sepanjang tahun? |
·
Siaran lagu tema Sekolahku
Sejahtera. ·
Penerapan nilai di dalam
perhimpunan |
Apakah elemen SEJAHTERA
diterapkan dalam sesi pembelajaran dan pengajaran? |
·
Membuat hubung kait isu
semasa atau topik pelajaran dengan salah satu elemen sejahtera. ·
Memberi peluang murid
memberikan pandangan atau hujah tentang fakta projek dengan isu semasa dalam
pembentangan projek. |
Bagaimanakah aktiviti elemen SEJAHTERA diterapkan pada waktu
rehat? |
· Mempelbagaikan menu makanan sihat di kantin |
Bagaimanakah aktiviti elemen SEJAHTERA diterapkan dalam sesi
Kokurikulum? |
· Menggalakkan dan menyediakan peluang untuk murid dalam meneroka
ilmu dalam aktiviti kokurikulum dan berkongsi ilmu itu bersama-sama
rakan-rakan. |
Bagaimanakah aktiviti elemen SEJAHTERA diterapkan dalam sesi
Lawatan sambil belajar ? |
· Menggalakkan aktiviti berkumpulan di mana murid dibawa keluar ke
lokasi sekitar institusi pendidikan seperti pasar, balai polis, balai bomba,
bank dan pejabat pos atau lain-lain lokasi yang bersesuaian dengan tajuk pelajaran. |
- Home
- Pusat Sumber
- Sekolah
- Pendidikan Seni
- _Tahun 1
- _Tahun 2
- _Tahun 3
- __Unit 1
- _Tahun 4
- Bahasa Melayu
- _Tahun 3
- __Unit 1
- __Unit 2
- __Unit 3
- __Unit 4
- __Unit 5
- __Unit 6
- __Unit 7
- __Unit 8
- __Unit 9
- __Unit 10
- __Unit 11
- __Unit 12
- __ Unit 13
- ___Unit 13
- __Unit 14
- __Unit 15
- __Unit 16
- __Unit 17
- __Unit 19
- GPM
- _Proses Teknik Buku
- _Bahagian A
- __A.1 STRUKTUR ORGANISASI PSS
- __A.2 FAIL DAN REKOD PSS
- __A.3 PENGELOLAAN KOLEKSI
- __A.4 JADUAL WAKTU
- __A.5 KEWANGAN PSS
- _Bahagian B
- __B.1 PSS Abad ke 21
- __B.2 RUANG BERTEMA
- __B.3 KEMUDAHAN TAMBAHAN
- __B.4 FIZIKAL PSS
- _Bahagian C
- __C.1 BAHAN CETAK DAN BAHAN DIGITAL
- __C.2 BAHAN BUKAN CETAK
- __C.3 PERALATAN ELEKTRONIK
- _Bahagian D
- __D.1 NILAM
- __D.2 PENGIKTIRAFAN NILAM
- __D.3 GALAKAN MEMBACA
- __D.4 LITERASI MAKLUMAT
- __D.5 PROGRAM MENINGKATKAN KEMAHIRAN
- _Bahagian E
- __E.1 CIRI KElSTIMEWAAN
- __E.2 PENINGKATAN PENGGUNAAN / PENCAPAIAN