Sahabat


SAHABAT. . .
Wahai sahabat, pernah aku terfikir, mengapa kita bertemu?
Sejenak, jawapannya singgah di benakku...
Kita bertemu supaya kau dapat membawa senyuman di kala aku kesedihan...
Wahai sahabat, pernah aku terfikir, mengapa kita bertemu?
Sepantas kilat hatiku berkata...
Kita bertemu supaya kau akan sentiasa menceriakan diriku di kala aku kesedihan...
Wahai sahabat, pernah aku terfikir, mengapa kita bertemu?
Tanpa ragu, hatiku bersuara...
Kita bertemu supaya aku sentiasa ada seseorang untuk dicubit dan bertepuk tampar...
Wahai sahabat, pernah aku terfikir, mengapa kita bertemu?
Tanpa segan silu, aku mengakui...
Kita bertemu supaya aku sentiasa mempunyai seseorang yang akan mengesat airmataku ketika duka...
Wahai sahabat, pernah aku terfikir, mengapa pertemuan ini berlaku?
Lidahku lancar mengaku...
Kita bertemu supaya aku sentiasa ada seseorang untuk menegur dan memperbetulkan kesalahanku...
Wahai sahabat, pernah aku terfikir, mengapa kau muncul di dalam hidupku?
Rupanya hadirmu adalah untuk memastikan aku sentiasa berada dalam keadaan yang baik...
Wahai sahabat, pernah aku tertanya, mengapa pertemuan ini terjadi?
Hatiku berkata...
Supaya aku sentiasa mempunyai tempat untuk berkongsi segalanya...
Wahai sahabat, aku memang pernah terfikir, mengapa kita bertemu?
Sungguh hatiku ikhlas...
Kita bertemu supaya ada seseorang yang akan mendidik dan mengajarku untuk menghargai seorang sahabat yang setia...


Dear friends.......
Terbaru Lebih lama